LVT van Interface krijgt Quiet Mark-certificering voor superieure geluiddemping

Scherpenzeel, November 2017 – De luxe vinyltegels (LVT) van Interface met Sound Choice-backing hebben de Quiet Mark-certificering voor superieure geluiddemping ontvangen. Interface is de eerste vloerenfabrikant die deze wereldwijde certificering krijgt.

Quiet Mark is het internationale awardprogramma voor uitmuntende geluiddempingstechnologie en oplossingen die geluidsoverlast helpen tegengaan. De Quiet Mark-certificering wordt toegewezen aan producten, machines en toepassingen die dankzij een doordacht ontwerp bijdragen aan een prettig geluidsklimaat.

Productiviteit

Geluidsoverlast heeft een negatief effect op de productiviteit. Zo bleek uit onderzoek van Steelcase en Ipsos dat afleiding door geluid werknemers tot wel 86 minuten per dag kost. Een onderzoek van de universiteit van Sydney wees uit dat een gebrek aan ‘geluidsprivacy’ een grote impact heeft op het moreel van het personeel.

LVT van Interface presteert aanmerkelijk beter dan andere harde vloeren zoals vinyl composiet tegels (VCT) en gepolijst beton, vooral als het gaat om het verminderen van contactgeluid. Denk hierbij aan voetstappen of vallende voorwerpen. De LVT-collectie Level Set is standaard voorzien van Sound Choice-backing.

“LVT van Interface biedt niet alleen superieure geluidsreductie, maar dat is bovendien ingebouwd in het product”, zegt Toby Saville, Chief Technical Officer bij Quiet Mark. “Hierdoor profiteren alle klanten van de geluidsabsorberende eigenschappen, zelfs als ze hun keuze vooral baseren op aspecten als het design of duurzaamheid.”

Over Interface

Interface is wereldwijd de grootste fabrikant van tapijttegels. Hun modulaire producten staan voor kwaliteit, design en innovatie. Daarnaast hecht de fabrikant veel waarde aan duurzaamheid. Interface wil tegen 2020 dan ook volledig duurzaam zijn en noemt dit streven Mission Zero®. In 2016 besloot Interface nog een stap verder te gaan met een nieuwe, radicale klimaatmissie: Climate Take Back™. Interface wil vooroplopen in het keren van het proces van klimaatverandering en wil met haar manier van produceren een positieve bijdrage leveren aan milieu en maatschappij. Interface wordt gezien als één van de meest duurzame bedrijven ter wereld.

Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Scherpenzeel, Nederland. Voor meer informatie kunt u terecht op www.interface.com en blog.interface.com. Of volg Interface op Twitter, YouTube, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, en Vimeo.

Contact
Indien u meer informatie en hogeresolutieafbeeldingen wilt van de collecties van Interface – of als u iemand wenst te spreken over dit onderwerp – neem dan contact op met:

Co-Workx
Daan de Winter