Interface presenteert twee nieuwe LVT-collecties

Scherpenzeel, 18 april 2018 – Architecten en ontwerpers staan steeds vaker voor de uitdaging om een visueel aantrekkelijke ruimte te creëren met verschillende zones en functies. Hiervoor zijn soms meerdere vloertypen nodig. Daarom heeft Interface zijn assortiment luxe vinyltegels (LVT) uitgebreid met twee nieuwe collecties: Boundary Metallics en Studio Set.

De LVT-producten van Interface zijn naadloos te combineren met tapijttegels. De ruimere keuze in materialen, kleuren en texturen geeft nieuwe mogelijkheden bij het ontwerpen van unieke ruimtes met een positieve impact, waar de behoeften van de mens centraal staan.

Boundary Metallics

Boundary Metallics is een moderne interpretatie van beton en doet denken aan geërodeerd metaal. De collectie is geïnspireerd op smeedijzer en industriële materialen die door de elementen van de natuur zijn aangetast. Boundary Metallics is een opvallende tegenhanger voor de natuurlijke texturen van diverse tapijttegelcollecties van Interface.

Licht wordt via pigment, organische patronen en textuur op subtiele manieren gereflecteerd door het oppervlak. Dit maakt Boundary Metallics een praktische keuze voor drukke omgevingen.

Boundary Metallics is verkrijgbaar in zes kleurstellingen: Fawn, Daylight, Eclipse, Morning Mist, Evening Dusk and Desert Shadow. Deze zijn complementair aan de kleurstellingen van de collectie Global Change.

Studio Set

Studio Set biedt klanten meer verfijnde neutrale en felle kleuren, waarvan is aangetoond dat ze een positief effect hebben op de creativiteit, onderlinge samenwerking en productiviteit. De collectie bevat 13 kleurstellingen. Zeven kleuren sluiten aan bij de tapijttegelcollectie On Line: Lime, Mandarin, Mushroom, Ocean, Pepper, Pewter en Poppy.

In tegenstelling tot veel andere LVT-producten op de markt zijn Boundary Metallics en Studio Set beschikbaar in het formaat Skinny Planks (25cm x 100cm). Deze rechthoekige vorm zorgt voor meer visuele diepte dan de traditionele vierkante tapijttegels.

Overige kenmerken

Net als alle andere LVT-producten van Interface beschikken de nieuwe collecties over de volgende eigenschappen op het gebied van design en prestaties:

• De luxe vinyltegels en Skinny Planks-tapijttegels van Interface sluiten naadloos op elkaar aan, waardoor klanten harde en zachte vloeren eenvoudig kunnen combineren.

• Ook de hoogte komt overeen met tapijttegels van Interface, met als voordeel dat er geen overgangsstroken nodig zijn tussen harde en zachte vloeren.

• De gepatenteerde (en Quiet Mark-gecertificeerde) Sound Choice-backing verbetert de akoestiek en dempt contactgeluiden zoals van voetstappen of vallende voorwerpen.

• De LVT-producten zijn standaard voorzien van een Ceramor-coating van keramische parels die zorgt voor een slijtvaste afwerking en het oppervlak beschermt tegen krassen, vlekken en vuil.

• Interface besteedt veel aandacht aan materiaalkeuze en recycling, wat zich onder meer vertaalt naar milieuproductverklaringen (EPD’s) voor alle harde vloerproducten.

• De luxe vinyltegels zijn recyclebaar via het ReEntry-programma van Interface.

• Interface biedt 15 jaar garantie.

Veelzijdige collecties

De kracht van Boundary Metallics schuilt in de veelzijdigheid”, zegt Kari Pei, Lead Product Designer van Interface. “Door de glans en lichtreflectie veranderen de tegels mee met de verlichting in een ruimte, vergelijkbaar met hoe natuurlijke omgevingen reageren op de zon. Studio Set geeft onze klanten een breder kleurenpalet waarmee ze persoonlijke ruimtes kunnen creëren die interactie en productiviteit bevorderen. Typerend voor beide collecties is dat ze – mede door het design en de textuur – zorgen wegnemen bij eindgebruikers over vlekken en beschadigingen.

Over Interface

Interface is wereldwijd de grootste fabrikant van tapijttegels. Hun modulaire producten staan voor kwaliteit, design en innovatie. Daarnaast hecht de fabrikant veel waarde aan duurzaamheid. Interface wil tegen 2020 dan ook volledig duurzaam zijn en noemt dit streven Mission Zero®. In 2016 besloot Interface nog een stap verder te gaan met een nieuwe, radicale klimaatmissie: Climate Take Back™. Interface wil vooroplopen in het keren van het proces van klimaatverandering en wil met haar manier van produceren een positieve bijdrage leveren aan milieu en maatschappij. Interface wordt gezien als één van de meest duurzame bedrijven ter wereld.

Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Scherpenzeel, Nederland. Voor meer informatie kunt u terecht op www.interface.com en blog.interface.com. Of volg Interface op Twitter, YouTube, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, en Vimeo.

Contact
Indien u meer informatie en hogeresolutieafbeeldingen wilt van de collecties van Interface - of als u iemand wenst te spreken over dit onderwerp - neem dan contact op met:

Co-Workx
Daan de Winter