Interface onthult nieuwe LVT-collectie Native Fabric

Design van geweven gras met een moderne touch

Scherpenzeel, 18 oktober 2018Interface breidt zijn assortiment harde vloeren uit met een nieuwe collectie luxe vinyltegels (LVT): Native Fabric. Het design is een moderne interpretatie van geweven gras in verschillende tinten, verrijkt met metallic draden. Native Fabric is verkrijgbaar in acht bijzondere neutrale kleuren: Bluegrass, Flax, Linen, Mulberry, Seagrass, Straw, Tatami en Twine.

Het ontwerp doet denken aan traditionele stoffen van geweven zeegras en dunne katoenen draden. Tegelijkertijd biedt Native Fabric de prestatievoordelen van Interface-LVT. Het product is eenvoudig te combineren met andere collecties van Interface. Dankzij het modulaire systeem kunnen architecten, ontwerpers, vloerhandelaren en eindgebruikers Native Fabric installeren naast Interface-tapijttegels. Hiervoor zijn geen overgangsstroken nodig.

De gepatenteerde Sound Choice-backing van Interface reduceert de verticale geluidsoverdracht tussen verdiepingen. Dat maakt Native Fabric zeer geschikt voor omgevingen waar het beperken van geluidsoverlast extra aandacht verdient. U kunt hierbij denken aan scholen, kantoorruimtes en hotels.

Natuurlijke variatie

Native Fabric is ontworpen door Kari Pei, lead product designer bij Interface. Een belangrijk uitgangspunt was het streven om de warmte en elegantie van natuurlijke variatie terug te brengen in interieurs – via eenvoudig te installeren, modulaire vinyltegels. Native Fabric is het eerste geweven LVT-product dat Interface zelf heeft ontworpen. Het design bootst diepte, beweging en zachtheid na.

De eenvoud van Native Fabric zorgt voor essentiële textuur in eigentijdse interieurs en voegt contrast toe aan de afwerkingen die een ruimte definiëren, vergelijkbaar met fijne grassprieten die samen worden geweven tot een stof”, zegt Pei. “In het ontwerp smelten geweven kunst en diepe kleuren samen dankzij meerdere lagen etsen en metallic accenten. Native Fabric moderniseert elk interieur.

Dit zijn de belangrijkste eigenschappen van Native Fabric:

• De luxe vinyltegels sluiten naadloos aan op (Skinny Planks-)tapijttegels van Interface, waardoor klanten harde en zachte vloeren eenvoudig kunnen combineren.

• De gepatenteerde (en Quiet Mark-gecertificeerde) Sound Choice-backing verbetert de akoestiek en reduceert verticale geluidsoverdracht – ideaal voor het onderwijs.

• Interface besteedt veel aandacht aan materiaalkeuze en recycling, wat zich onder meer vertaalt naar milieuproductverklaringen (EPD’s) voor alle harde vloerproducten.

• Recyclebaar via Interface’s ReEntry-programma.

• Interface biedt 15 jaar garantie.

Meer informatie over Native Fabric kunt u vinden op deze website.

Over Interface

Interface is wereldwijd de grootste fabrikant van tapijttegels. Hun modulaire producten staan voor kwaliteit, design en innovatie. Daarnaast hecht de fabrikant veel waarde aan duurzaamheid. Interface wil tegen 2020 dan ook volledig duurzaam zijn en noemt dit streven Mission Zero®. In 2016 besloot Interface nog een stap verder te gaan met een nieuwe, radicale klimaatmissie: Climate Take Back™. Interface wil vooroplopen in het keren van het proces van klimaatverandering en wil met haar manier van produceren een positieve bijdrage leveren aan milieu en maatschappij. Interface wordt gezien als één van de meest duurzame bedrijven ter wereld.

Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Scherpenzeel, Nederland. Voor meer informatie kunt u terecht op www.interface.com en blog.interface.com. Of volg Interface op Twitter, YouTube, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, en Vimeo.

Contact
Indien u meer informatie en hogeresolutieafbeeldingen wilt van de collecties van Interface – of als u iemand wenst te spreken over dit onderwerp – neem dan contact op met:

Co-Workx
Daan de Winter