Interface lanceert Employ Dimensions en Works

Stijlvolle tapijttegels voor elk budget

Scherpenzeel, 14 december 2017- Interface, de grootste producent van tapijttegels ter wereld, heeft de Employ-collectie uitgebreid met een nieuwe product: Employ Dimensions. Ook introduceert het bedrijf een geheel nieuwe collectie genaamd Works. De nieuwe tegels geven klanten nog meer designopties en een ruimere keuze in prijs.

Employ Dimensions

Employ Dimensions is het derde product in de populaire Employ-collectie, na Employ Loop en Employ Lines. De nieuwe kleuren en patronen maken het nog makkelijker om stijlvolle ontwerpen te creëren voor elk type ruimte.

Employ Dimensions is verkrijgbaar als Skinny Planks (25cm x 100 cm). Er zijn 10 verschillende kleurstellingen, variërend van neutrale tot felle kleuren. Employ Loop en Employ Lines zijn beschikbaar in respectievelijk 24 en 8 veelzijdige kleuren.

Als Employ Dimensions halfsteens wordt gelegd, krijgt de vloer een monolithisch uiterlijk. Tegelen in visgraatmotief zorgt voor een verfijnde, dynamische look met een organisch effect. Zelfs bij een lineair ontwerp.

De nieuwe tapijttegels zijn eenvoudig te combineren met de bestaande Employ-producten. Met deze collectie kunnen prachtige vloeren worden gecreëerd tegen een betaalbare prijs.

Works-collectie

Net als Employ voldoet de Works-collectie aan de vraag naar budgetvriendelijke tapijttegels waarmee prachtige, functionele vloeren kunnen worden ontworpen. Deze collectie bestaat uit vier stijlen: Works Flow, Works Geometry, Works Hype en Works Dash.

• Works Flow heeft een trendy, zacht organisch motief met natuurlijke variatie. Deze tegels doen denken aan een marmeren vloer. Ze zijn zeer geschikt voor een op de natuur geïnspireerd project. Works Flow is verkrijgbaar in 12 kleurstellingen.

• Works Geometry heeft een meer uitgesproken geometrisch ontwerp. Dit effect kan worden versterkt of juist afgezwakt door bepaalde kleuren te combineren of een specifieke installatiemethode te kiezen. Works Geometry is verkrijgbaar in negen kleurstellingen.

• Works Hype en Works Dash hebben beide een donkere of middengrijze basis, met een vleugje kleur als accent op elke tegel. Het design van Works Hype is strikt lineair, terwijl Works Dash een gestippeld patroon en uiterlijk heeft. Door de accentkleur zijn ze eenvoudig te integreren in een interieur.

Elke stijl in de Works-collectie heeft zijn eigen karakter. De gemeenschappelijke kleurcomponenten helpen om in ruimtes die uit meerdere zones bestaan toch een samenhangend geheel te creëren.

QuickShip

De collecties Employ en Works zijn beide verkrijgbaar via QuickShip van Interface. Via deze dienst zijn meer dan 500 kleuren vloertegels direct leverbaar. De conceptdesigners van Interface hebben een breed scala aan combinaties gecreëerd ter inspiratie. Met QuickShip kunnen klanten hun vloerprojecten in korte tijd afronden, ook bij een beperkt budget.

Dankzij ons flexibel modulair systeem is het heel gemakkelijk om Employ en Works te combineren met andere Interface-producten”, zegt Mandy Leeming, Design and Development Manager bij Interface in de EMEA-regio. “Onze tapijttegels en luxe vinyltegels (LVT) geven klanten eindeloze mogelijkheden om interessante vloeren te ontwerpen, onafhankelijk van hun budget.

Over Interface

Interface is wereldwijd de grootste fabrikant van tapijttegels. Hun modulaire producten staan voor kwaliteit, design en innovatie. Daarnaast hecht de fabrikant veel waarde aan duurzaamheid. Interface wil tegen 2020 dan ook volledig duurzaam zijn en noemt dit streven Mission Zero®. In 2016 besloot Interface nog een stap verder te gaan met een nieuwe, radicale klimaatmissie: Climate Take Back™. Interface wil vooroplopen in het keren van het proces van klimaatverandering en wil met haar manier van produceren een positieve bijdrage leveren aan milieu en maatschappij. Interface wordt gezien als één van de meest duurzame bedrijven ter wereld.

Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Scherpenzeel, Nederland. Voor meer informatie kunt u terecht op www.interface.com en blog.interface.com. Of volg Interface op Twitter, YouTube, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, en Vimeo.

Contact
Indien u meer informatie en hogeresolutieafbeeldingen wilt van de collecties van Interface – of als u iemand wenst te spreken over dit onderwerp – neem dan contact op met:

Co-Workx
Daan de Winter