Interface introduceert Visual Code en Drawn Lines

Scherpenzeel, 24 september 2018 – Natuur en technologie komen samen in Visual Code en Drawn Lines, de twee nieuwe collecties van vloerenfabrikant Interface. De tapijttegelcollectie Visual Code is geïnspireerd door grafische glitches en traditionele geweven stoffen. Drawn Lines, de nieuwste collectie luxe vinyltegels (LVT) van Interface, valt op door het gebruik van geometrische patronen uit de natuur.

Beide collecties zijn geschikt voor het creëren van kleurrijke ruimtes in bijvoorbeeld kantoorgebouwen, het onderwijs, de gezondheidszorg en de horeca. Dankzij het modulaire vloersysteem van Interface zijn Visual Code en Drawn Lines naadloos te combineren met andere collecties, zowel harde als zachte vloeren. Hiervoor zijn geen overgangsstroken nodig.

Visual Code

Visual Code is ontworpen door productdesigner David Oakey. In deze collectie smelten de werelden van hightech en hightouch samen. Oakey liet zich inspireren door grafische glitches en eenvoudige texturen die doen denken aan traditioneel geweven stoffen en tapijten. Het design wordt geaccentueerd door een palet van grijstinten en een vleugje felle, gedurfde kleuren.

Met Visual Code slaat Interface qua design een gewaagde koers in. Invloeden van handgemaakte materialen en technologie worden op stilistische wijze met elkaar verenigd. Kenmerkend voor deze collectie is het gebruik van patronen die de zintuigen prikkelen.

De Visual Code-collectie bestaat uit de volgende producten:

• Kerntexturen: Plain Stitch, Stitchery en Stitch Count

• Opvallende patronen en accenten: Static Lines, Hard Drive en Circuit Board

• Zwart-witpatronen: Darning, Haptic, Overedge en Decibel

In een wereld vol kunstmatige intelligentie, virtual reality, robotica en smart devices verliezen we het vermogen om werkelijk organisch en creatief te denken”, zegt Oakey. “Visual Code brengt de interactie met de natuur en tastbare dingen terug in onze omgeving.

De Visual Code-collectie is verkrijgbaar in het formaat Skinny Planks (25cm x 100cm). Er zijn diverse varianten beschikbaar: van laag- tot hoogpolig en zelfs met shagstructuur.

Drawn Lines

Drawn Lines is ontworpen door Kari Pei, lead product designer van Interface. Deze luxe vinyltegels zijn voorzien van een opvallend patroon dat geïnspireerd is op fractalen in de natuur. De collectie maakt gebruik van natuurlijke geometrische patronen als kapstok voor draadfijne markeringen in verschillende gewichten en ritmes. Hierdoor ontstaat een prismatische geometrie in diverse schalen.

Pei gebruikte voor het ontwerp van Drawn Lines een eindeloos patroon, versterkt door een basis van rokerige felle kleuren en koele en warme neutrale tinten. Het geo-woven patroon wordt geaccentueerd door metallic draden die voor een glanzend effect en diepte zorgen.

Drawn Lines is verkrijgbaar in het formaat Skinny Planks (25cm x 100cm). Net als de overige LVT-producten van Interface heeft deze tegel de volgende eigenschappen:

• De gepatenteerde (en Quiet Mark-gecertificeerde) Sound Choice-backing verbetert de akoestiek en dempt contactgeluiden zoals van voetstappen of vallende voorwerpen.

• De luxe vinyltegels sluiten naadloos aan op Skinny Planks-tapijttegels van Interface, waardoor klanten harde en zachte vloeren eenvoudig kunnen combineren.

• Interface besteedt veel aandacht aan materiaalkeuze en recycling, wat zich onder meer vertaalt naar milieuproductverklaringen (EPD’s) voor alle harde vloerproducten.

• Het product bevat geen ftalaten.

• Interface biedt 15 jaar garantie.

Dit is de parel onder onze LVT-designs tot nu toe, omdat het patroon uniek is in de markt”, zegt Pei. “Ik heb me laten inspireren door de prachtige, complexe patronen in de natuur. Deze biophilic design-elementen geven Drawn Lines een strakke en moderne look die een verrijking is voor elke ruimte.”

Carbon Neutral Floors

Visual Code en Drawn Lines zijn – net als alle andere tapijtegels en LVT-producten van Interface – gedurende de gehele levenscyclus CO2-neutraal. Het bedrijf compenseert de CO2-uitstoot volledig door te investeren in projecten op het gebied van onder meer herbebossing en het opwekken van water- en windenergie.

Interface biedt dit Carbon Neutral Floors-programma standaard aan, zonder extra kosten voor de klant. Op deze manier leveren klanten met elke bestelling een bijdrage aan Climate Take Back, de klimaatmissie van Interface. Het programma wordt jaarlijks gecontroleerd door onafhankelijke auditors.

Meer informatie over Visual Code of Drawn Lines.

Over Interface

Interface is wereldwijd de grootste fabrikant van tapijttegels. Hun modulaire producten staan voor kwaliteit, design en innovatie. Daarnaast hecht de fabrikant veel waarde aan duurzaamheid. Interface wil tegen 2020 dan ook volledig duurzaam zijn en noemt dit streven Mission Zero®. In 2016 besloot Interface nog een stap verder te gaan met een nieuwe, radicale klimaatmissie: Climate Take Back™. Interface wil vooroplopen in het keren van het proces van klimaatverandering en wil met haar manier van produceren een positieve bijdrage leveren aan milieu en maatschappij. Interface wordt gezien als één van de meest duurzame bedrijven ter wereld.

Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Scherpenzeel, Nederland. Voor meer informatie kunt u terecht op www.interface.com en blog.interface.com. Of volg Interface op Twitter, YouTube, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, en Vimeo.

Contact
Indien u meer informatie en hogeresolutieafbeeldingen wilt van de collecties van Interface – of als u iemand wenst te spreken over dit onderwerp – neem dan contact op met:

Co-Workx
Daan de Winter