Interface introduceert levendige, op natuur geïnspireerde tapijttegelcollecties

Scherpenzeel, 26 oktober 2017  Interface, de grootste producent van tapijttegels ter wereld, introduceert twee nieuwe tapijttegelcollecties: Radial en Composure Edge. De laatstgenoemde is een uitbreiding van de Composure-collectie. Met de unieke overgangen en kleurstellingen van beide sets kunnen designers unieke ruimten creëren.

Zowel Radial als Composure Edge is ontwikkeld met het oog op welzijn. Door de subtiele en organische texturen vormen deze tegels de perfecte basis voor kalmerende en inspirerende interieurs.

Radial: een frisse kijk op kleurverloop

De Radial-collectie combineert zachte geometrische vormen en afgeronde hoeken met een palet van pastelkleuren en neutrale tinten. Bij een richtingloze installatie zorgen de kleurinteracties voor een fascinerend resultaat. De collectie is een fantastische basis voor ruimtes die ontspanning en mindfulness stimuleren. Radial biedt 12 kleurstellingen in zachte tonen.

Composure: ruimtes verbinden met transitioneel design

De uitgebreide Composure-collectie krijgt meer kleurvariatie, met 16 neutrale kleuren en 16 kleurrijke opties met zowel heldere kleuren als pastellen. Dit vergroot de designvrijheid en maakt de collectie veelzijdig inzetbaar.

Daarnaast is de Composure-collectie uitgebreid met Composure Edge, een lijn die in één tegel verloopt tussen twee kleuren uit de Composure-lijn en daarmee de mogelijkheden van deze collectie verder vergroot.

De Composure-collectie is leverbaar met diverse backings met specifieke voordelen, inclusief de bestaande Graphlex- en SONE-backings van Interface en de gloednieuwe backing CircuitBac Green.

CircuitBac Green is een unieke tapijttegelbacking die gebruikmaakt van een mix van CO₂-negatieve bioplastics en een minerale vulstof. Zo ontstaat een duurzaam product dat tegemoetkomt aan de duurzaamheidswensen van klanten.

De Composure-collectie is een van de meest succesvolle lijnen van tapijttegels in de markt, mede dankzij een inspirerend design en praktische voordelen”, zegt Mandy Leeming, design en development manager bij Interface EMEA. “De nieuwe, zachte kleurstellingen van de Radial-collectie bieden samen met de levendige Composure-collectie een sterk palet dat helpt bij het creëren van ruimtes met een positieve impact op zijn gebruikers.”

Over Interface

Interface is wereldwijd de grootste fabrikant van tapijttegels. Hun modulaire producten staan voor kwaliteit, design en innovatie. Daarnaast hecht de fabrikant veel waarde aan duurzaamheid. Interface wil tegen 2020 dan ook volledig duurzaam zijn en noemt dit streven Mission Zero®. In 2016 besloot Interface nog een stap verder te gaan met een nieuwe, radicale klimaatmissie: Climate Take Back™. Interface wil vooroplopen in het keren van het proces van klimaatverandering en wil met haar manier van produceren een positieve bijdrage leveren aan milieu en maatschappij. Interface wordt gezien als één van de meest duurzame bedrijven ter wereld.

Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Scherpenzeel, Nederland. Voor meer informatie kunt u terecht op www.interface.com en blog.interface.com. Of volg Interface op Twitter, YouTube, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, en Vimeo.

Contact
Indien u meer informatie en hogeresolutieafbeeldingen wilt van de collecties van Interface - of als u iemand wenst te spreken over dit onderwerp - neem dan contact op met:

Co-Workx
Daan de Winter